Oranjeprogramma voor 2020 gaat niet door

Wolfheze, 23 maart 2020

Beste Wolfhezenaren,

Vanavond is door de regering een verregaande maatregel afgekondigd om de verdere verspreiding van het Corona-virus te voorkomen. Tot 1 juni worden alle evenementen in Nederland verboden.

Als bestuur zagen we het al een beetje aankomen, komende zondag zouden we een extra vergadering hebben om te kijken wat de Corona-crisis voor ons programma betekent. Dat is niet meer nodig, de werkelijkheid heeft ons ingehaald. Het Oranjeprogramma voor 2020 gaat niet door.

Voor ons, en alle vrijwilligers die er al veel tijd en energie in gestoken hebben, is dat natuurlijk erg jammer. Dat valt echter in het niet bij de gevolgen die deze crisis voor veel mensen en bedrijven om ons heen heeft.

Voor nu stoppen de activiteiten van de Oranjevereniging even, maar we beraden ons ook al op een mogelijk groot dorpsfeest in het najaar, een feest waarin we hopelijk kunnen vieren dat we de crisis te boven zijn, en misschien zelfs om te vieren dat het ons dorp een stukje sterker heeft gemaakt. Als ik de initiatieven die ik op de verschillende sociale media voorbij zie komen geloof dan zou dat zo maar eens waar kunnen zijn!

Wees komende tijd zorgzaam voor elkaar, ook als je niet fysiek bij elkaar kan komen, en belangrijker nog; blijf gezond.

Om met de woorden van onze koning te besluiten:
‘Het Corona virus kunnen we niet bestrijden, het eenzaamheidsvirus wel.’

Namens het gehele bestuur

Servi Orbons