Programma Woningsdag 2020

De bond van Oranjeverenigingen heeft een alternatief programma voor Koningsdag 2020 bedacht onder de naam “Woningsdag”.

Het programma ziet er als volgt uit:

06.19 uur
Vanaf zonsopgang in heel Nederland vlag en wimpel voor de Koning en voor elkaar. De vlag gaat uit voor al die mensen die Nederland op de been houden. Om wat kleur te brengen in donkere tijden.

09.45-10.00 uur
Klokgelui
In geheel Nederland en op de Antillen. De klokken luiden als teken van verbinding tussen vreugde en verdriet.

10.00 uur
Nationale Aubade
Vanuit deuropeningen en balkons zingen of spelen we het Wilhelmus met het Koninklijk Concertgebouworkest.
#Wilhelmus2020
www.oranjebond.nl

10.05 uur
Vanuit Gouda feliciteert burgemeester Pieter Verhoeve (voorzitter Koninklijke Bond van Oranjeverenigingen) Zijne Majesteit Koning Willem Alexander met zijn verjaardag.

16.00 uur
Nationale Toost.
De Nationale Toost wordt in heel Nederland tegelijkertijd uitgebracht door
iedereen – op de gezondheid van iedereen. In huis, op de gang of overloop, op het balkon of dakterras, in je voor- of achtertuin, het maakt niet uit … schenk in en hef het glas!
www.nationaletoost.nl

Kijk voor meer informatie op www.oranjebond.nl