Update Oranjevereniging oktober 2020

Afgelopen voorjaar hebben we tot ieders teleurstelling de oranjefestiviteiten moeten annuleren. Naast alle gezellige, leuke en feestelijke activiteiten die we van plan waren te organiseren, heeft alleen de Dodenherdenking op 4 mei in aangepaste vorm plaats kunnen vinden. Dat vinden we, zeker bij de 75-jarige herdenking, extra verdrietig. Bij het annuleren van de activiteiten hadden we nog de hoop om in elk geval in het najaar een dorpsfeest te kunnen organiseren.

Ook dachten we toen dat het Kinderbouwdorp in de herfstvakantie doorgang zou kunnen vinden.Helaas heeft de werkelijkheid ons ingehaald. Na een aanvankelijke daling van het aantal besmettingen is het de laatste weken weer fors aan het stijgen.

Als bestuur kunnen we onder deze omstandigheden niet de verantwoordelijkheid nemen om een evenement te organiseren. We krijgen naar verwachting niet eens een vergunning, maar willen ook niet bewoners aan onnodige risico’s blootstellen.

Dat betekent natuurlijk niet dat we als bestuur stil zitten. Inmiddels hebben we onze eerste bestuursvergadering gehad en kijken ondanks alles vooruit naar de feestelijkheden van 2021. Laten we hopen dat we dan wel samen een fantastisch oranjefestijn kunnen organiseren.

Graag wil ik afsluiten met de mededeling dat Saskia haar taken als secretaris, vanwege persoonlijke omstandigheden, heeft moeten neerleggen. We bedanken haar voor haar geweldige inzet en wensen haar het allerbeste toe.

Vriendelijke groet,

Namens het gehele bestuur,